Játsszunk a szabadban! 2.

Mindenkinek, felnőttnek, gyereknek előnyére válik, ha a lehető legtöbb időt a szabadban tölti. Még a legmelegebb nyári napokon is jól esik egy hűsebb, árnyékosabb területen játszani. Na, de mit is játsszunk?

Dobóbotok

Ami kell hozzá: 4 körülbelül azonos hosszúságú, körülbelül 15-20 cm hosszú lapos bot vagy pálcika, kés. ( A faragásnál jó, ha felnőtt is segít, részt vesz.)

Előkészületek: Keress négy, nagyjából két ujjnyi vastag, 15-20 cm hosszúságú ágat, olyat, amit lehet faragni. (Ne legyen túl száraz). Mind a négy ág középső részéből faragj le egy – egy oldalt, hogy botonként két egyenes részt kapj.

A botok egyik egyenes oldalát üresen hagyjuk, a másik felére azonban a következő módon kell rovásokat húzni késsel: kettőt egyszerűen 2 bemetszett rovással, a harmadikat 7 kereszttel, a negyediket 14 kereszttel látjuk el.
Vigyázz, ne vágd el az ujjad!

A játék menete: Az első játékos vagy az első csapat a földre dobja a botokat. Attól függően, hogy hogyan esnek le a botok, pontokat lehet szerezni. Akinek 5 dobása után a legtöbb pontja van, az nyer.

– bármely rúd három üres oldala és egy sávos oldala látható: 6 pont

– két üres, két sávos oldal: 24 pont

– egy keresztbe – mindegy, melyik, három üres oldal: 14 pont

– két keresztes, két üres oldal: 56 pont

– Minden megjelölt oldal, kivéve a 14 keresztet: 14 pont

– az összes megjelölt oldal látható: akkor azonnal megnyerjük a játékot.

Disznófej

Ami kell hozzá: kréta, és ahová lehet rajzolni vele, kövek

A játék Kínából származik, de az Egyesült Államokban is ismerik, bevándorlók hozták oda magukkal.

A kis kínaiak általában apró tégladarabokat szereznek a dobáshoz, mivel Kínában sok háznak cseréptetője van.

Az ugrálómintát a földre rajzoljuk, és a sorrendet beleírjuk (1-8). Az első játékos – természetesen az egyik lábán – ugrál a nyolc számozott mezőbe és vissza. 4/5 és 7/8 kettős mezőkbe ugrik, úgy, hogy egy-egy lába a két mező egyikében landoljon. (Páros lábbal ugrik) Visszatérve 1-re, kiugrik és úgy áll meg, hogy a lábujjai megérintsék az első mező vonalát. Innen követ dob a “disznó fejébe”. Ha mellédobja, vagy ugrás közben hibázik, a következő emberre kerül a sor. De ha a kő a “disznófejben” van, akkor ismét beugrik a mezőkre a 7-es és a 8-asig, majd egy ugrással megfordul. Most meg kell próbálnia felvenni a követ úgy, hogy oldalirányban, vagy a lábain keresztül hátra nyúl (az érintett játékosoknak előzetesen meg kell állapodniuk, hogyan). Ha sikerül, akkor az 1. helyet a sajátjának nevezheti. Ha keze a “disznó feje” mellett érinti a földet, kiesett. Ha sikerül, megint rá kerül a sor és a kettes mezőről folytathatja a játékot.

Azok a mezőkre, amelyeket valaki már „meghódított”, nem szabad lépni, ha mégis így sikerül a soron következő játékos jön. A saját mezőn két lábbal kell ugrani a birtokló játékosnak. Ha egy játékos ezt nem teszi meg, akkor a mezője “leég”, és mások újra elfoglalhatják. Az összes mező kijelölése után a “disznófej” négy részre bontható; ezután ugyanazon minta szerint oszlik el. A győztes – egészen egyértelműen az, aki a legtöbb mezőt birtokolja.

Futás a labirintusban

Tudod mi az a labirintus? A Labýrinthos görögül “labirintusokkal rendelkező házat” jelent. És mivel a világ leghíresebb labirintusa a bikafejű Minotaurosz görög mondájában jelenik meg, aki ilyen útvesztőben élt a Kréta-szigeten fekvő Knossosban, és Thézus legyőzte őket, a labirintusokat szerte a világon ma is így hívják. .

De a múlt századi labirintusokban, amelyeknek “falai” kövekből készültek a homokban, nagyon népszerűek voltak Anglia és Skandinávia partjain. Helyezz el kavicsokat, köveket a földön úgy, hogy labirintus mintázatát kapd. A gyerekek ezután egymás után a lehető leggyorsabban próbálnak elfutni a bejárattól a célig és vissza. Tehát a labirintusának valóban nagynak kell lennie, hogy izgalmas legyen a játék. Nem kell stopper az időméréshez, ha a többiek addig számolnak, amíg a futó visszaér. Így számoljatok: egymillió egy, egymillió kettő, egymillió három, stb. A játék nehézsége az, hogy gyorsan kell futni, de mégsem léphettek a “kő vonalakra”. Ha átléped a határokat, akkor elölről kell kezdened, amíg az idő fut.

Segítségemre volt: https://www.labbe.de/blog/Gat-Fei-Gei, https://www.labbe.de/blog/Stabwuerfeln, https://www.labbe.de/blog/Stein-Labyrinth